שופרסל גרין לייט מתכונים ומסעדות ללא גלוטן לחיות עם צליאק - כל מה שרצית לדעת על צליאק

לשמור על תזונה נכונה בחג השבועות

לקראת החג: כיצד נשמור על איכות חיים ותזונה נכונה בחג השבועות

חג השבועות הוא אחד החגים היפים והמרגשים בשנה והוא בודאי אחד הטעימים בהם. גבינות מפתות, שמתחברות עם פשטידות, עוגות, מאפים מלוחים וקינוחי קרם מושחתים מופיעות על שולחן החג ועושות לכל מי שמנסה לשמור על אורח חיים בריא הרבה בלגן בראש. כיצד ניתן לשמור על איכות חיים בריאה גם בחג מושחת כמו שבועות?

להגדיר גבולות בלי לחסום את עצמנו

אחת הבעיות היא שאנחנו אומרים לעצמנו "לא" מוחלט ולא שומרים מקום למשחק של גבולות. אם אתם שומרים על תזונה נכונה כדי לשפר את איכות חייכם, אין הדבר אומר שאתם לא יכולים להנות.

תוכלו למצוא את הנקודה שבה עובר הגבול בין טעימה לזלילה ולאפשר לעצמכם לאכול ממטעמי החג בלי לצאת מפרופורציות. למשל – החליטו שאתם בוחרים לאכול חתיכת עוגה אחת במהלך ארוחת החג.

לשלב ירקות ופירות לצד מאכלי החג

כמה קוביות גבינה על סלט ירוק, פשטידת ירקות עם מעט גבינה בצד, פרוסת עוגת גבינה עם קצת פירות לצדה, זוהי הדרך לפצח את החג. שלבו בתפריט את המאכלים הרגילים שאתם צורכים במהלך השגרה שלכם, בתוך תפריט שמעודד תזונה נכונה – ירקות, פירות, גבינות רזות יחסית וכדומה.

אם אתם אלו שמתכננים את ארוחת החג, הכינו תפריט שכולל סלטים מירקות טריים, פשטידות עם ירקות ופירות לקינוח במקום קינוחי מוס גבינתיים. נצלו את העובדה שבתקופה זו של השנה יש שפע של פירות מכל הסוגים והמינים, שמוסיפים לשולחן החג הרבה צבע וטעם וכמובן – גם בריאות.

לשמור על מערכת איזונים בימים שלפני ואחרי החג

כדי לשמור על איכות חיים וליהנות מתחושה בריאה, אנחנו לא חייבים לוותר על ארוחות החג המשפחתיות. החגים הם הזמן להנות בחיק המשפחה ולהרשות לעצמנו לחגוג.
כדי לאזן בין האוכל הכבד שמציע חג השבועות ובין התזונה המאוזנת אליה התרגלתם, היו קשובים לגוף בימים שלפני החג ואחריו. ותרו על אוכל כבד בימים שאחרי החג והעדיפו ירקות טריים, פירות, דגנים מלאים וחלבונים מן הצומח. אלו יחזירו את האיזון ויאפשרו לכם לשמור על משקל תקין ולהרגיש קלילים.

לשמור על משמרת מים

לפעמים, הדברים הפחות טובים בארוחת החג באים לידי ביטוי בבחירה שלנו בשתייה הפחות בריאה. על השולחן יחכו משקאות ממותקים ואנחנו נתפתה כמו כולם ללגום מהם. נסו לשמור על משמרת מים ולשתות יותר במהלך החג. המים יוצרים תחושת שובע, עוזרים למערכת העיכול לסלק רעלים ואינם כוללים סוכרים.

חג השבועות הוא חג עשיר במיוחד בכל מה שקשור למטבח שלנו. ארוחת החג המושקעת לא חייבת להיות פחות טעימה בגלל שאנחנו מנסים לשמור על אורח חיים בריא. הקפדה על הכללים שפירטנו כאן תעזור לכם לעבור את החג בשלום ולשמור על איכות חיים כפי שאתם עושים מדי יום ויום.

 

תגובות באתר: (0)
קטגוריות